Dit nummer heeft twee gezichten: - Het is daadwerkelijk een nummer van de ABN Amro - Het nummer wordt 'gespoofd' door oplichters Een vriendelijke mevrouw wist mijn gegevens (naam, adres, telefoonnummer e-mailadres, rekeningnummer), maar wilde ter verificatie enkele gegevens van mij. Zogenaamd omdat ze vanwege corona minder contact hebben met klanten en daarom rondbellen. Toen ze naar gegevens van mij vroeg, heb ik aangegeven eerst te willen verifiëren dat ze daadwerkelijk van de ABN Amro is. Ze zou daarvoor een test e-mail sturen vanuit een abnamro e-mailadres. Die e-mail heb ik nooit ontvangen en ik heb met het klantenservice nummer van de bank gebeld en die geven aan dat er niks in het systeem staat dat ik gebeld zou worden, dus dat het om oplichters gaat. Zorg ervoor dat je ALTIJD zelf belt naar de bank, ze kunnen je altijd doorverbinden (ook al zeggen ze dat het een callcenter is). Geef NOOIT gegevens, ook niet als het nummer van de bank is, omdat het nummer gespoofd kan zijn.