ABN AMRO Hercules is een project dat is opgericht naar aanleiding van bestaande en nieuwe wetten. Het gaat om 1. Algemene wet inzake gegevens 2. Wet op het financieel toezicht 3. Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme. ABN AMRO stuurt brieven met een link en persoonlijke inlogcode, zodat klanten in een beveiligde omgeving zelf hun gegevens kunnen doorgeven/aanpassen. Ook worden klanten, waarbij het adres niet (volledig) in het klantdossier staat, gebeld door het nummer 0882262611. Deze klanten krijgen ofwel dezelfde link met inlogcode via de telefoon, zodat ook zij dit zelf in een beveiligde omgeving kunnen aanpassen of kunnen deze gegevens zelf via internet of mobielbankeren aanleveren. Ook in de eigen beveiligde omgeving. De medewerkers van project Hercules zijn net begonnen en niet allemaal eerder werkzaam geweest bij een bank, waardoor sommige medewerkers wellicht nog iets onzeker over kunnen komen. Het is voor de medewerkers natuurlijk ook moeilijk en onzeker als klanten aan de telefoon er geen vertrouwen in hebben en bij voorbaat al niet willen meewerken. Toch is het echt ontzettend belangrijk dat klanten wel hun gegevens aanleveren, aangezien zij anders (vanwege de wet) geen klant meer bij ABN kunnen zijn. Na 3 brieven (1. brief met website en persoonlijke code, 2. herinnering met website en persoonlijke code, 3. brief waarin wordt uitgelegd dat er geen stappen zijn ondernomen en de ABN afscheid moet nemen, als deze gegevens niet compleet zijn) Na deze 3 brieven of in het geval van telefonisch contact, na 3 keer geprobeerd te hebben gebeld, belanden klanten in een exit traject. ABN wil natuurlijk niet dat klanten onveilig zijn en moet zich ook, zoals ieder ander, aan de wet houden. Daarom is het belangrijk dat klanten wel hun gegevens aanleveren via hun eigen kanalen, zoals internet of mobiel bankieren. Mocht u het niet vertrouwen, ga dan langs bij een ABN kantoor voor uitleg en om gegevens aan te leveren. Anders neem ABN afscheid.