Internationaal Telefoonnummer Omgekeerd Zoeken Bel-Me-Niet Register:

Bel Me Niet Register (2020).


Ben je toch gebeld ondanks dat je bent ingeschreven in het Bel-me-niet Register? Het kan zijn dat het een uitzondering betreft. Als je bijvoorbeeld iets gekocht hebt bij een bedrijf, dan mag het bedrijf je bellen. Bedrijven waar je geen klant van bent mogen geen contact met je opnemen wanneer je geregistreerd bent in het Bel-me-niet Register.


Nooit meer ongevraagd gebeld worden?

Het doel van het Bel-me-niet Register is om ongevraagde telemarketing te voorkomen. Vaste telefoonnummers en mobiele telefoonnummers kunnen worden ingeschreven in het Bel-me-niet Register. Bedrijven mogen je hierna niet meer telefonisch benaderen voor charitatieve, ideële of commerciële doeleinden. Tenzij je hebt gevraagd voor telefonische communicatie of klant bent (geweest) van het betreffende bedrijf. Bedrijven en organisaties moeten voordat ze gaan bellen, eerst controleren of niemand uit hun bellijst staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register.


Hoe kan ik me aanmelden?

Aanmelden voor het Bel-me-niet Register kan via het internet, telefoon en per post. Op de website van het bel-me-niet.nl register kan je jezelf registreren en een account aanmaken. Je kunt maximaal 4 telefoonnummers blokkeren per account.


Je kunt telefonisch jouw telefoonnummer laten blokkeren via het nummer: 0900 - 666 1000 (€ 0,15 p.m.).


Je kunt per post jouw telefoonnummer laten blokkeren door een brief te zenden aan:
Stichting Infofilter
Postbus 90720
2509 LS DEN HAAG


Vermeld hierbij jouw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en de blokkades. Je kan je laten blokkeren voor de volgende categorieën:

  • Auto’s en Toebehoren
  • Boeken en Muziek
  • Energie
  • Financiën (banken en verzekeringen)
  • Goede Doelen (fondsenwerving)
  • Horoscopen
  • Loterijen
  • Kranten en Tijdschriften
  • Telecommunicatie en Computers
  • Thuiswinkelen - Postordering

Wil je dat bedrijven, waar je klant bent, je niet meer bellen?

Dat kan door simpelweg het bedrijf te vragen je niet meer te bellen. Dit wordt het recht van verzet genoemd.



Bedrijf houdt zich niet aan de Bel-me-niet Register regels.

Je staat ingeschreven in het Bel-me-niet Register en wordt toch nog gebeld. In dit geval kan je terecht bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Wanneer je een melding of klacht indient zullen zij dit verder onderzoeken.


Bel-me-niet register werkt niet!

Voordat je een melding maakt adviseren wij rekening te houden met:

  • Verwerkingstijd inschrijving (kan maximaal twee weken duren).
  • Klant of klant geweest van het bedrijf of organisatie.
  • Gevraagd om te bellen (je hebt zelf gevraagd om door het bedrijf of organisatie gebeld te worden.)
  • Marktonderzoek (een telefonisch marktonderzoek valt niet onder het Bel-me-niet Register. Je kan je hiervoor afmelden bij het onderzoekfilter.nl



Bel-me-niet Register zakelijk en ZZP

Het Bel-me-niet Register richt zich op natuurlijke personen. Natuurlijke personen zijn consumenten en bedrijven zoals maatschappen, vennootschappen onder firma en eenmanszaken. Deze natuurlijke personen kunnen hun telefoonnummer laten blokkeren voor telemarketing.
BV's, NV’s en dergelijke vallen hier niet onder. Dit zijn rechtspersonen. Een rechtspersoon kan zich niet laten registeren in het Bel-me-niet Register.